Határtalanul

Magyar emlékek nyomában a noszlopys diákok

2023. június 5-én Határtalanul utazásra indultak a Noszlopy iskola 7. évfolyamának vállalkozó szellemű diákjai Szlovéniába és Horvátországba. Utazásuk gyerekszemmel:
Elsőként Szlovénia dombjai felé és a Mura-vidékre vettük az irányt. Sok kis falvat bejártunk, templomot, egy fantasztikus kétnyelvű magyar iskolát, várat meglátogattunk. Egész nap esett, de mi jól éreztük magunkat. Másnap a legnagyobb városokat, Maribort, Celjét, Ljubjanát csodáltuk meg. Rengeteg régi bájos épületet láttunk, melyekben visszaköszöntek a régmúlt korok emlékei. Nagy élmény volt Mariborban a Dráva partján sétálgatni, vagy a Cilleiek nyoma után kutatni, és a sárkányok városában a hármas hídon átmenni.
Harmadnap már korán indultunk Horvátország hullámzó partjára, a legnagyobb kikötőváros (Rijeka) felé, amelyet bár az évek során kereskedő hajók garmadája lepett el, és olajfinomítók övezik, még mindig megőrizte régi báját. Sétálgattunk a szűk sikátorokban, élveztük a megérkezett verőfényes napsütést.
Utunk következő állomásán Abbázia hoteleinek szépsége mutatta meg, milyen volt hajdan gazdagnak lenni.
A szállásunkról gyönyörű tengerparti tájban gyönyörködhettünk, megcsodálva a Krk szigetre vezető híd monumentalitását is. Ezen este óriási sétát tettünk, és pillantást vethettünk a hatalmas mélységbe.
Csütörtökön Bakarban kezdtük a napot, ahol felsétáltunk a Frangepánok várába a védett kis tengeri öbölből induló zegzugos utcákon haladva. Innét Omisaljba utazva ismét csodálatos panorámában gyönyörködhettünk. Délután a parton csillogó vízben lógathattuk lábunkat a tengerbe.
Hazautunk Zágráb magyar emlékein keresztül vezetett, ezzel zárva öt napos utunkat, melyet mindenki nagyon élvezett.
Várjuk a következő alkalmat!