2019-2020-as tanév
Boldogságfokozó hála
Szeptemberi galéria
A 2019/2020-as tanévben sikeresen pályázott iskolánk alsós munkaközössége az Örökös Boldog Iskola címre. 10 osztály vágott bele az újabb tízhónapos személyiségfejlesztésbe.
Ebben a hónapban a hála gyakorlását dolgoztuk fel. Figyelmet fordítottunk a hála hatásainak tudatosítására, ugyanis a hálás gondolkodás semlegesíti a negatív érzéseket: az irigységet, a kapzsiságot, az ellenségeskedést, az aggodalmaskodást, a bosszankodást, a rosszkedvet és a magányt.
Optimizmus
Októberi galéria
Felhívtuk a gyermekek figyelmét az optimista gondolkodásmódra és arra is, hogy mindig mindenre van megoldás. Nincsenek olyan korlátok, amelyek megakadályozzák a cél elérését. Az életben minden akadályt kihívásként kell felfogni, mindenben meg kell keresni a jót és a szépet.
Társaskapcsolatok ápolása
Novemberi galéria
A gyermekek életük nagy részét társas közegben töltik. A személyes kapcsolatok, amelyeket az egyes emberekkel fenntartanak fontos a hétköznapi tevékenységek elvégzésében. Jelentősen hozzájárul a testi, lelki, sőt a szellemi jólétükhöz. Minden kapcsolatforma magában hordozza a pozitív és negatív vonásokat is egyaránt. A legőszintébb baráti viszony is lehet néha stresszforma. Ennek ellenére törekszünk a társas kapcsolatok kialakítására, hiszen a boldogtalanság legnagyobb forrása a magány. Minden boldog kapcsolat alapja a szeretet.
Boldogító jócselekedetek
Decemberi galéria
Arra bíztatjuk a gyerekeket, hogy a kedvesség, a nagylelkűség jó erény. A jócselekedetek, a segítségnyújtás boldogabbá teszi őket. Ezek gyakorlásához nem kell különösebb tehetség, idő.
Célok kitűzése és elérése
Januári galéria
Januárban a reális célok kitűzésével, a célok melletti elköteleződéssel foglalkoztunk.
A beszélgetéseken, tapasztalatcseréken túl praktikus ötletekkel gazdagabbak lettek a foglalkozások résztvevői. Tisztában lettek, hogy a nehézségek, a kudarcok természetes velejárói a célok megvalósításának. Megtanulhatták, hogy mi a különbség egy igazi cél kitűzése és az álmodozás vagy kívánságlista között. Sok ötletet próbálhattak ki, melyek segítettek a célok elérésében.
Megküzdési stratégiák
Februári galéria
Ebben a hónapban terítékre került, hogy mit tehet az ember a negatív élmény vagy helyzet okozta fájdalom, feszültség enyhítése érdekében.
Beszéltünk arról, hogy a megküzdés során boldogabbá válhatunk. Ahogyan viselkedünk, ahogyan gondolkozunk nagymértékben összefügg.
Hogy mennyire leszünk boldogok függ attól, hogy mi is bánt bennünket, milyen sérelmeket kell átélni.
Apró örömök
Márciusi galéria
A koronavírus okozta krízishelyzetben is foglalkozni kell lelki jólétünkkel, mert különben kizárjuk, elkerüljük azokat a pillanatokat, amelyekből töltekezhetünk, egyébként nagyon hamar kiürülünk.
Tanulóinknak ebben a nehéz helyzetben is sikerült megtalálniuk az apró örömöket, amelyek segítik átvészelni otthonukban a nehéz napokat.
Megbocsátás
Áprilisi galéria
A bennünket ért sérelmekre, bántalmazásra hajlamosak vagyunk negatívan reagálni.
Sok esetben a sérelmet megtoroljuk vagy elkerüljük. Mindkét viselkedésmód során boldogtalanná válunk. Leromboljuk kapcsolatainkat. A megbocsátás nem egyenlő a megbékéléssel, az eltekintéssel, a mentegetéssel, a sérelem letagadásával, a felejtéssel. Miből is ismerhetjük fel, hogy megbocsátottunk valakinek? Másként gondolkodunk, már nem a másoknak való ártás motivál bennünket, hanem valami jót szeretnénk tenni a sértő személynek, vagy a kapcsolat pozitív oldalát helyezzük előtérbe.
A megbocsátást nem a másik miatt tesszük, hanem saját magunk érdekében.
Testmozgás
Májusi galéria
Tanulóink a koronavírus járvány ideje alatt is rendszeresen végeztek testmozgást.
Jótékonyan hatott az önbecsülésükre, emellett nem csak az egészségükért tettek sokat, hanem a mentális jólétükért is.
A fenntartható boldogság
Júniusi galéria
Áttekintettük, hogy a tíz hónap alatt feldolgozott témákat, végzett gyakorlatokat, hogyan tudják alkalmazni a mindennapokban.
Melyik boldogságfokozó technikát gyakorolják a legszívesebben, mi az, ami beépült a szokásrendszerükbe.
|